Hogyan lehet csökkenteni a vércukorszintet? A vércukorszint (vércukorszint) szabályozása fontos az egészségünk szempontjából. Mikor fontos csökkenteni a vércukorszintet? Hogyan kell csinálni ? Élelmezés, higiéniai-diétás szabályok … Keresse meg Dr. Pierre Azam, diabetológus tanácsát.

Fizikai aktivitás a vércukorszint csökkentésére. A vércukorszint a vér cukorszintje. A nap folyamán változik, de a normál sebességhez összességében 1 g / l körül kell lennie. Az étkezés és a fizikai aktivitás elfogyasztása fejleszteni fogja azt.

Milyen esetben kell csökkentenie a vércukorszintet?

Az esetek túlnyomó többségében a túl magas vércukorszint kiderül, amikor a vérvizsgálat eredménye. Ha a vércukorszintje határérték vagy kissé magasabb a normánál, orvosa valószínűleg azt tanácsolja, hogy rendszeresen ellenőrizze, hogy megakadályozza-e a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását.

“A vércukorszintet nyomon kell követni, amint éhgyomorra meghaladja az 1,10 g / l értéket. Először életbe léptetjük az étrend-higiénés intézkedéseket – kiegyensúlyozott étrend és fizikai aktivitás -, és havonta, amíg a paraméterek nem normalizálódnak” – magyarázza Dr. Pierre Azam, párizsi diabetológus.

A családi hajlam vagy a kockázati tényezők megléte szintén ösztönzi az éberséget. “Különösen fontos ellenőrizni a vércukorszintet, ha fennállnak olyan kockázati tényezők, mint a túlsúly, a cukorbetegségre való genetikai hajlam, a magas koleszterinszint vagy trigliceridszint vagy a szív- és érrendszeri betegségek kórtörténete” – hangsúlyozza Dr. Pierre Azam.

Étel a vércukorszint csökkentésére

A vércukorszint csökkentésének egyik fő módja az étrend figyelése, anélkül, hogy szigorú étrendet kellene alkalmaznia, ami csalódást okozhatna.

  • Nem a tányéron található összes cukor eltávolításáról van szó, hanem a gyors cukrok (cukorka, csokoládé, fagylalt, cukros italok stb.), Valamint a telített zsírok (sajt, felvágottak, szószos ételek stb.) Drasztikus csökkentéséről. ) sült ételek);
  • Figyelje az elfogyasztott gyümölcs mennyiségét, mivel magas a fruktóz- és ezért a cukortartalma;
  • Korlátozza alkoholfogyasztását, amelynek cukora nagyon gyorsan behatol a testbe;
  • Ügyeljen arra a napszakra, amikor szénhidrátokat fogyasztanak. “A test éjszaka metabolizálja a cukrokat és a zsírokat. Ezért az a kérdés, hogy a vacsoránál a lehető legnagyobb mértékben korlátozzuk ezeket a hozzájárulásokat” – teszi hozzá a diabetológus, elmúlva emlékeztetve arra, hogy az energiakiadás az életkor előrehaladtával jelentősen csökken;
  • Bizonyos élelmiszerek, például zöld tea vagy fahéj fogyasztása néha ajánlott a vércukorszint csökkentése érdekében, de a hatások nem csodálatosak;
  • Kedvelje a rostokat az étrendben, amelyek a szénhidrát felszívódásának sebességének befolyásolásával segítenek megakadályozni a vércukorszint-emelkedéseket;
  • Kedvelje az alacsony glikémiás indexű ételeket (lencse, paradicsom, alma stb.).

Fizikai aktivitás a vércukorszint csökkentésére

Semmi sem jobb a vércukorszint természetes csökkentésére, mint a rendszeres testmozgás. “A test az első fizikai erőfeszítéstől kezdve szénhidrátokat merít és fogyaszt, az izmok üzemanyagát” – magyarázza Dr. Pierre Azam.

A kezdéshez elegendő húsz perc rendszeres fizikai aktivitás. Azonban azzal a feltétellel, hogy izzad és gyakorolja a szív- és érrendszert. Ezután fokozatosan növelheti az időtartamot a fizikai képességeinek megfelelően. Úszás, nordic walking, futás, kerékpározás, aerobic … annyi tevékenység, amely kedvez. A megfelelő frekvencia? Hetente 2-3 alkalom.

Ezek a foglalkozások kiegészítik a WHO ajánlásait, amelyek szerint napi 30 perc séta. Természetesen tiszteletben kell tartani mindenki fizikai képességeit. A legfontosabb az, hogy rendszeresen végezzen tevékenységeket és lehetőségein belül, hogy ne veszélyeztesse egészségét.

Ha a szelíd torna vagy a súlyzós edzés előnyökkel járhat a rugalmasság vagy a kondíció szempontjából, ne feledje, hogy ezek nincsenek hatással a vércukorszintre. Ezért kedvelje a kardió foglalkozásokat.

Fogyás a vércukorszint csökkentése érdekében. A nagy derékméret (férfiaknál nagyobb, mint 102 cm, nőknél 88 cm) gyakran jelzi a zsír jelenlétét és a cukorbetegség fokozott kockázatát. A testsúlycsökkentés (derékra irányul) ezért különösen ajánlott a vércukorszint csökkentése érdekében.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét